せいしろうカンボジア日記

カンボジア留学の記録

まいにち日記 Daily-Diary 10/29

今日はカンボジアのノロドム・シハモニ国王のエンスローンメント(enthronement:即位)記念日で休日でした。

午前中は、野球漫画のアニメ『メジャー』のダイジェストを6シーズンすべて見ました。5時間で6年間ぐらいテレバイズ(terevise:テレビ放送)していたアニメのおよその流れをつかみました。

午後は、メジャーの感動でややアブセントマインデッド(absent-minded:放心状態)になりながら、近所のカフェでインターン日記⑨を書きました。
途中でやる気がなくなって最近マイブームの「Familiy Guy」をyoutubeで見ました。絵はディライトフル(delightful:愉快にするような)なタッチですが、内容がインセイン(insane:頭がおかしい)なアニメです。

夜まで作業して、夕食は近所のマックスバリューで食べました。パンとサラダが夜8時以降で半額になるのでよく利用しています。

夕食後は家でストレッチをして、このふりかえりを書いています。

 

Today was a enthronement day of Canbodian king, and national holiday.

In the morning, I watched digest videos of Japanese baseball animation "Major" from season 1 to 6. It had tirevised for 6 years long, but I could understand its story in 5 hours.

In the afternoon, I was absent-minded due to the impression of the animetion, and I wrote Intern-Daily⑨ (Japanese crappy article).
While working I got bored, so I watch "Family guy" a American anime I am absorbed in.

I worked till night and went Maxvalue a Japanese supermarket to buy dinner. After 8 pm, all breads and salads become half price, so I often go there.

After dinner, I'm writing this after stretching.